drop your link here and i will follow you...:)

Isnin, 31 Januari 2011

Sekitar banjir di Segamat 2011

Akhirnye segamat tewas juga pada tahun ini. Ini bukan cerita tentang sukan bola sepak,badminton dan squash. Hihihihihi...Tapi tewas dengan kehehabatan kuasa alam yang diturunkan oleh Allah di bumi Segamat, Johor. Walaopon sebelum ini sungai segamat sudah di dalam kn dan sudah di besarkan sebelum ini. Tapi masih juga tak mampu melawan kehebatan kuasa alam ini. Nape aq sibok2 ea cite pasal ni ? Ni sebab Segamat is my hometown. So kalo banjir x dapat la aq blek...waaaaaaa...aq x dpt blek....hahahaha...

Bukan nye ape. Sekadar hanye mahu berkongsi duke dengan penduduk yang tingal di Segamat. Berikut aq ade beberapa keping gambar yang mahu diselitkan untuk tatapan umum.



Paras air di sungai Segamat


Laluan KTM


Jalan utama Segamat



Jambatan Felda Redong, Segamat


Laluan KTM


Kampung Jawa Segamat



Gemas



Bandar Segamat


Bandar Utama, Segamat



All this pictures i take from my fren album to share 2 you all about this situation. Jgn marah ea pade sape rase2 gamba ni die yang punye. Aq amek gamba ni tanpa pengetahuan kamu. Kalau tak suke cakap ea. Nanti aq remove. hihihihi...

Diharap ape yang terjadi tu dijadikan iktibar kepada kite sume supaya ingat kepada maha pencipta kita. Mungkin Allah sengaje turunkan bala pada umat nye yang lalai supaye umat2 nye akan ingat kembali kepada nye. Tapi ingat lah bahawa Allah tidak pernah menguji hamba nye hinga diluar batasan hamba nye nye sendiri.

Hopefully entry kali ni kite sedarlah dari tido kite supaya sentiase ingat pada Allah. Jumpe lagi pada next entry in WHO AM I ?........:)



1 ulasan: